Reklamace - jak se nenechat odbýt

Hlavní stránka / Právo / Reklamace - jak se nenechat odbýt

5.6.2019

Reklamace - jak se nenechat odbýt Může se stát, že se prodávající bude kroutit a vymlouvat a nebude chtít reklamaci vyřídit. Na to ale nemá právo. V takovém případě po něm chtěj písemné potvrzení, kde bude uvedeno, proč reklamaci odmítá/zamítá.

Nejčastější výmluvy prodejců:

Nemáte obal od výrobku, nemůžete výrobek reklamovat.

Podle zákona žádný obal mít nemusíš. Reklamuješ přece výrobek, ne obal!

Vada výrobku vznikla už ve výrobě, obraťte se na výrobce.

To je sice možné, ale za výrobek prodávaný konečným spotřebitelům nese zodpovědnost prodejce. Proto reklamaci vyřizuješ s ním. Prodejce pak už vadu zboží řeší s výrobcem nebo dodavatelem sám.

Výrobek byl prodáván se slevou, nemáte na reklamaci nárok.

Zákonná záruka 24 měsíců platí i na zboží prodávané ve výprodejích, v různých akcích, ale i pro věci prodávané za nižší cenu kvůli existující vadě (s výjimkou konkrétní vady vyznačené na účtence).

Reklamaci vyřizuje pouze náš pan vedoucí a ten tady dnes není.

Podle zákona musí být v prodejně vždy někdo, kdo může oreklamaci bezodkladně rozhodnout. Takže si nenech nic takového nakukat.

Náš smluvní servis označil vaši reklamaci za neoprávněnou, nemůžeme vám vyhovět.

Za rozhodnutí o reklamaci odpovídá prodejce, který také musí sám zdůvodnit její zamítnutí. Stanovisko smluvního servisu neznamená, že se od něj prodejce nemůže odchýlit.

Pokud třeba smluvní servis prodejce konstatuje, že voděodolný telefon nefunguje kvůli korozi uvnitř přístroje, není z toho ještě jasné, kdo za vadu odpovídá, jestli ty, protože ti telefon spadl do vody např. s otevřenými voděodolnými krytkami, anebo prodejce kvůli tomu, že telefon ve skutečnosti voděodolný vůbec nebyl nebo materiál uvnitř přístroje nebyl dostatečně kvalitní a zrezivěl i přesto, že do přímého kontaktu s vodou vůbec nepřišel..

Nemůžeme vám vrátit plnou cenu, zboží už dnes prodáváme ve slevě.

Když vznikne při reklamaci nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, musí prodejce vrátit plnou cenu uvedenou na účtence.

Na reklamaci nemáte nárok, ale zboží vám zdarma opravíme jako projev naší dobré vůle.

To zní celkem dobře, tak proč ne? Někdy se ale prodejce snaží zamaskovat svoji odpovědnost za vady, hlavně u dražšího zboží, aby se do budoucna, při opakujících se vadách, vyhnul povinnosti celé zboží vyměnit nebo vrátit peníze.

Pokud jdeš k prodejci reklamovat například vadnou čtečku, kterou jsi dostal od někoho jako dárek, a prodejce má možnost si ověřit (typicky v e-shopech), že jsi zboží neobjednával ty, může celkem oprávněně tvoji reklamaci odmítnout.

Jaké vady nemůžeš úspěšně reklamovat?

Prodávající většinou reklamaci zamítne tehdy, pokud vada vznikla tím, že jsi výrobek nějak poškodil, nedodržel jsi návod k použití, nebo když se věc jednoduše opotřebovala běžným užíváním. Ty ale určitě sám dobře tušíš, že čaj na klávesnici tvého nového notebooku prostě nepatří nebo že ochozenou podrážku bot ti nikdo na své náklady znovu nepodrazí.

Při reklamaci buď sebevědomý a klidný, nenech se zbytečně vytočit. Nezapomeň, že s úsměvem jde všechno líp.

Jak na to prakticky? Zkoukni video:

 

 


Administraci zajišťuje redakční systém společnosti NETservis s.r.o.