Právo

(30.11.2017)

„Kouzelná“ slovíčka

„Kouzelná“ slovíčka 30.11.2017
Obchodníci často používají lákavé slogany, které tě mají přesvědčit k nákupu. Ber je všechny s nadhledem. Znáš to, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Jenom tě chtějí přesvědčit, abys danou věc nebo službu koupil a moc o tom nepřemýšlel…

  |   sekce: Právo

(27.11.2017)

Za co platíš? Za kvalitu, značku?

Za co platíš? Za kvalitu, značku? 27.11.2017
Svět je plný reklam, o tom není pochyb. Vždyť každý přece chce, aby se jeho zboží prodávalo co nejlépe. A víš, které věci se prodávají nejlíp? Přece ty, které mají svoji značku. Čím je značka proslulejší, tím lépe.

  |   sekce: Právo

(27.11.2017)

Velký virtuální obchoďák

Velký virtuální obchoďák 27.11.2017
Na internetu se vyznáš líp než tvoji rodiče a možná i díky jejich platební kartě občas něco nakoupíš – telefon, oblečení, sportovní vybavení, zkrátka cokoli. Přes internet je to rychlé a pohodlné, a tak se dá nakupovat i v zahraničí – jenže je potřeba mít oči na stopkách.

  |   sekce: Právo

(27.11.2017)

Šmejdi

Šmejdi 27.11.2017
Manipulace, nátlak, agrese, ponižování. Super sada hrnců za super skvělou cenu, výlet a oběd zdarma. Jak to všechno souvisí?

  |   sekce: Právo

(27.11.2017)

Cože nefunguje?

Cože nefunguje? 27.11.2017
Znáš to, koupíš si nové triko, jdeš v něm na rande a zjistíš, že jsou na látce nepěkné kazy, nebo dokonce díra v podpaží. Trochu ostuda. A víš, co bys měl udělat? Triko reklamovat a nenechat se odbýt.

  |   sekce: Právo

(27.11.2017)

Dva roky natvrdo

Dva roky natvrdo 27.11.2017
Dostal jsi k Vánocům svůj vysněný dárek – čtečku. Jenže i když jsi ji opatroval jako oko v hlavě, už po sedmi měsících přestala fungovat. Co s tím? Ještě štěstí, že existuje tzv. „záruka“. Ta ti totiž zaručí, že můžeš čtečku nebo i jiný výrobek, u kterého se vyskytne vada, u prodávajícího reklamovat a žádat nápravu.

  |   sekce: Právo

(27.11.2017)

Kam se obrátit pro pomoc

Kam se obrátit pro pomoc 27.11.2017
Vyjedete si konečně s rodinou na prázdniny, ale při cestě zpátky strávíte dva dny čekáním na letišti, protože vaše cestovka mezitím zkrachovala. Když se po všech útrapách dostanete domů, nevíte, kde a jak se domoci nápravy.

  |   sekce: Právo

(25.11.2017)

Nekalé obchodní praktiky

Nekalé obchodní praktiky 25.11.2017
Nakupuješ? Sundej si růžové brýle… Někteří obchodníci využívají při prodeji svých produktů nejrůznějších triků a léček, aby přesvědčili zákazníka, že si jejich výrobek musí koupit. Buď ve střehu a nenech se napálit, nekupuj, co nechceš!

  |   sekce: Právo

(4.8.2017)

To chci mít taky!

4.8.2017
Už malé dítě ukáže na něčí věc a řekne: „To chci taky!“ Na téhle naší vlastnosti je postaven celý reklamní průmysl. Její speciální disciplínou je „product placement“ neboli „umístění produktu“, zkráceně PP. Touto zkratkou musí být označeny televizní pořady, kde se tahle reklama používá.

  |   sekce: Právo

(4.8.2017)

Jak na smlouvy - nejčastější mýty

Jak na smlouvy - nejčastější mýty 4.8.2017
Se smlouvami přijdeš do kontaktu na každém kroku. Jakékoliv dohodě mezi obchodníkem a zákazníkem (nepodnikatelem) se říká spotřebitelská smlouva. O smlouvách koluje řada mýtů, které to jsou?

  |   sekce: Právo

(4.8.2017)

Spotřeba elektřiny

Spotřeba elektřiny 4.8.2017
Každý potřebujeme energii – energii pro tělo ve formě jídla a pití, počítač, nabíječka, pračka, myčka, sporák nebo lednička se většinou neobejde bez elektrické energie. Kromě elektřiny můžeme topit i dřevem, uhlím, plynem. Auto nebo motorka potřebuje palivo. Všude energie. Přibližně dvě třetiny celkové spotřeby energie potřebujeme na topení, pětinu na ohřev vody, zbytek (17 %) je vaření, chlazení, osvětlení, domácí technika, myčka, pračka.

  |   sekce: Právo

(4.8.2017)

Jak na změnu dodavatele energií

Jak na změnu dodavatele energií 4.8.2017
Co dělat, když vám doma u dveří zazvoní podomní prodejce s tím, že nabízí výhodnější podmínky pro odběr energií nebo tě na internetu spamují zprávy o tom, jak je výhodné se účastnit hromadné změny dodavatele energií? Novému dodavateli nebo jeho zprostředkovateli nemusí jít vůbec o to, aby zákazník ušetřil, ale především o to, aby sám vydělal.

  |   sekce: Právo


Administraci zajišťuje redakční systém společnosti NETservis s.r.o.