Za co platíš? Za kvalitu, značku?

Hlavní stránka / Právo / Za co platíš? Za kvalitu, značku?

27.11.2015

Za co platíš? Za kvalitu, značku? Svět je plný reklam, o tom není pochyb. Vždyť každý přece chce, aby se jeho zboží prodávalo co nejlépe. A víš, které věci se prodávají nejlíp? Přece ty, které mají svoji značku. Čím je značka proslulejší, tím lépe.

Výrobci používají k označení svých produktů nejen slova, ale také obrázky. Kdo by neznal obrázek nakousnutého jablka nebo hvězdu na botách? Cílem výrobce je přesvědčit kupujícího, že z přehršle výrobků dostupných na trhu si musí koupit zrovna ten jeho. To lze zařídit tak, že určité značky jsou kvalitnější, mají lepší užitné vlastnosti, déle vydrží. Také je ale možné nasypat do reklamy neskutečné množství peněz: co na tom, že výrobek nevydrží, hlavně že se prodá…

Při výběru zboží proto vždy přemýšlej, zda platíš za kvalitu, nebo drahou reklamní kampaň.

Dvakrát měř…

…než řízneš, tedy koupíš, udělej si aspoň malý průzkum trhu.

  • Než něco koupíš, poptej se – v rodině, kámošů, lidí, kterým věříš. Pokud s nějakým výrobkem měli dobrou zkušenost, dej na jejich doporučení.
  • Informovat se můžeš i na internetu, recenze o výrobku nebo obchodu mohou leccos o kvalitě zboží nebo služby napovědět.
  • Dalším zdrojem informací mohou být srovnávací testy. Nejlépe je důvěřovat testům specializovaných organizací, jako např. v Čechách dTEST nebo v Německu Stiftung Warentest. Testy publikované v novinách taky poslouží, jen pozor na to, aby nebyly ovlivněné nějakým inzerentem.

Ukázka testu myček dTESTu:

 
Kauza kolem Bubble Tea:
 


Administraci zajišťuje redakční systém společnosti NETservis s.r.o.