Pro učitele

Hlavní stránka / Pro učitele

(3.6.2018)

O utrácení a šetření

3.6.2018
Cíl lekce: Žák zná funkci a hodnotu peněz, zná konkrétní význam pojmů „sleva“, „výhodný nákup“ či „výprodej“ a umí ověřit, že obchodník je používá férově. Žák plánuje svoje výdaje a šetří.

  |   sekce: Pro učitele

(3.6.2018)

Co s plasty? aneb udržitelné spotřebitelství plastů

3.6.2018
Cíl metodiky: Žák ví, že plasty nadměrně zatěžují životní prostředí a že mají negativní vliv na organismy, vč. člověka.

  |   sekce: Pro učitele

(28.12.2017)

Jíme, abychom žili, nebo žijeme, abychom jedli? (o stravovacích preferencích)

28.12.2017
Cíl aktivity: Žák ví, že jídlo, než se dostane na stůl, urazí poměrně dlouhou a finančně náročnou cestu. A že není samozřejmost se najíst.

  |   sekce: Pro učitele

(27.12.2017)

Zničím věc, protože chci novou?

27.12.2017
Cíl lekce: Žák ví, že se některé věci dají používat opakovaně, že je pod vlivem reklamy i závisti, že by svoje chování měl mít co nejvíce pod kontrolou a že než něco nového koupí nebo něco starého vyhodí, měl by zvážit důsledky tohoto rozhodnutí.

  |   sekce: Pro učitele

(25.12.2017)

Spotřebitelská témata pro I. stupeň ZŠ - Voda

25.12.2017
Cíl aktivity: Žák zná svoji spotřebu pitné vody na jeden den a ví, kolik korun tato voda stojí. Zná postup výroby pitné vody a její dopravy ke spotřebiteli. Je si vědom nutnosti ochrany povrchových a podzemních zdrojů pitné vody.

  |   sekce: Pro učitele

(22.12.2017)

To zvládneš!

22.12.2017
Spotřebitelská karetní hra pro zlepšení argumentace.

  |   sekce: Pro učitele

(22.12.2017)

Co mi mobil dává a co bere? (Spotřebitelství pro I. stupeň)

22.12.2017
Cíl lekce: Žák ví, dětství není jenom hra a zábava, ale i povinnost a odpovědnost k okolí. A každý to máme nastavené jinak.

  |   sekce: Pro učitele

(22.12.2017)

Chůze, kolo, auto, vlak, autobus? (spotřebitelství pro I. stupeň)

22.12.2017
Cíl lekce: Žák ví, že každý způsob dopravy má své výhody i nevýhody a že některé způsoby dopravy mají těžké důsledky na naše zdraví, jiné poskytují něco zajímavého, co v ostatních nejde.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Co ta značka znamená?

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že existuje značení výrobků a služeb, které jsou v průběhu celého životního cyklu prokazatelně šetrnější k životnímu prostředí i ke zdraví spotřebitele. Jejich kvalita přitom zůstává na velmi vysoké úrovni.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Vím, co piju: Vodu z vodovodu nebo z PET láhve?

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že kohoutková pitná voda je, na rozdíl od balených vod, nepřetržitě kontrolována laboratoří, že hygienické požadavky na vodu jsou garantovány zákonem. Zná cenu kohoutkové a balené vody. Zná výhody i rizika konzumace balené i kohoutkové vody.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Nabídli Ti slevu „zadarmo“?

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že sleva není dárkem pro nakupujícího, ale marketingový nástroj vedoucí k vyššímu zisku obchodníka. Ví o existenci klamavé reklamy. Uvědomuje si svoje zákaznické preference a že se na ně obchodníci zaměřují.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Bez signálu ani ránu

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že současná doba je zcela závislá na technologiích. Ví, že nadměrná aktivita v jakékoli činnosti, včetně používání prostředků mobilní komunikace, přináší pro každého rizika, včetně nemoci – závislosti.

  |   sekce: Pro učitele


Administraci zajišťuje redakční systém společnosti NETservis s.r.o.