Pro učitele

Hlavní stránka / Pro učitele

(28.12.2017)

Jíme, abychom žili, nebo žijeme, abychom jedli? (o stravovacích preferencích)

28.12.2017
Cíl aktivity: Žák ví, že jídlo, než se dostane na stůl, urazí poměrně dlouhou a finančně náročnou cestu. A že není samozřejmost se najíst.

  |   sekce: Pro učitele

(27.12.2017)

Zničím věc, protože chci novou?

27.12.2017
Cíl lekce: Žák ví, že se některé věci dají používat opakovaně, že je pod vlivem reklamy i závisti, že by svoje chování měl mít co nejvíce pod kontrolou a že než něco nového koupí nebo něco starého vyhodí, měl by zvážit důsledky tohoto rozhodnutí.

  |   sekce: Pro učitele

(25.12.2017)

Spotřebitelská témata pro I. stupeň ZŠ - Voda

25.12.2017
Cíl aktivity: Žák zná svoji spotřebu pitné vody na jeden den a ví, kolik korun tato voda stojí. Zná postup výroby pitné vody a její dopravy ke spotřebiteli. Je si vědom nutnosti ochrany povrchových a podzemních zdrojů pitné vody.

  |   sekce: Pro učitele

(22.12.2017)

To zvládneš!

22.12.2017
Spotřebitelská karetní hra pro zlepšení argumentace.

  |   sekce: Pro učitele

(22.12.2017)

Co mi mobil dává a co bere? (Spotřebitelství pro I. stupeň)

22.12.2017
Cíl lekce: Žák ví, dětství není jenom hra a zábava, ale i povinnost a odpovědnost k okolí. A každý to máme nastavené jinak.

  |   sekce: Pro učitele

(22.12.2017)

Chůze, kolo, auto, vlak, autobus? (spotřebitelství pro I. stupeň)

22.12.2017
Cíl lekce: Žák ví, že každý způsob dopravy má své výhody i nevýhody a že některé způsoby dopravy mají těžké důsledky na naše zdraví, jiné poskytují něco zajímavého, co v ostatních nejde.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Co ta značka znamená?

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že existuje značení výrobků a služeb, které jsou v průběhu celého životního cyklu prokazatelně šetrnější k životnímu prostředí i ke zdraví spotřebitele. Jejich kvalita přitom zůstává na velmi vysoké úrovni.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Vím, co piju: Vodu z vodovodu nebo z PET láhve?

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že kohoutková pitná voda je, na rozdíl od balených vod, nepřetržitě kontrolována laboratoří, že hygienické požadavky na vodu jsou garantovány zákonem. Zná cenu kohoutkové a balené vody. Zná výhody i rizika konzumace balené i kohoutkové vody.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Nabídli Ti slevu „zadarmo“?

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že sleva není dárkem pro nakupujícího, ale marketingový nástroj vedoucí k vyššímu zisku obchodníka. Ví o existenci klamavé reklamy. Uvědomuje si svoje zákaznické preference a že se na ně obchodníci zaměřují.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Bez signálu ani ránu

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že současná doba je zcela závislá na technologiích. Ví, že nadměrná aktivita v jakékoli činnosti, včetně používání prostředků mobilní komunikace, přináší pro každého rizika, včetně nemoci – závislosti.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2017)

Není rámus jako rámus

4.8.2017
Cíl lekce: Žák ví, že vysoká hladina hluku poškozuje sluch a že dlouhodobá expozice vysoké hladině hluku přináší vyšší riziko poškození zdraví a zvýšenou míru úmrtnosti.

  |   sekce: Pro učitele

(25.1.2017)

Supermarket

25.1.2017
Cíl lekce: Studenti si díky aktivitě prožijí pocit „vrhání se“ na zboží v nabídce, který je všem spotřebitelům vlastní. Budou mít možnost rozhodnout o tom, zda v simulaci nakupování jídla v supermarketu dají důraz na kvalitu, nebo na cenovou dostupnost. V závěru hry si budou moci vyplnit spotřebitelský test zaměřený na ověřování znalostí vážících se k problematice spotřebitelství různých potravin.

  |   sekce: Pro učitele


Administraci zajišťuje redakční systém společnosti NETservis s.r.o.