Pro učitele

Hlavní stránka / Pro učitele

(26.10.2023)

Když se pletou dojmy s pojmy aneb Osm mýtů a faktů o domácí spotřebě energie

26.10.2023
Cíl lekce: Žák ví, že spotřebu energie v domácnosti lze řídit, a to jen na základě faktů a nikoli dojmů. Umí rozeznat rádoby chytré a babské rady od skutečně efektivních a fyzikálně opodstatněných opatření.

  |   sekce: Pro učitele

(26.10.2023)

Když není peněz nazbyt (2) – energie doma

26.10.2023
Cíl lekce: Žák ví, že základním způsobem, jak se každodenně vypořádat s ekonomickými potížemi v soukromí, je racionální spotřebitelské chování a finanční rozvaha (plán).

  |   sekce: Pro učitele

(13.7.2023)

Jak počítat doma energie

13.7.2023
Cílem materiálu je postupně s žáky vypočítat, kolik a za co konkrétně měsíčně utratí za elektřinu, plyn a vodu průměrná 4členná domácnost.

  |   sekce: Pro učitele

(13.6.2023)

Rozpočet a plánování školního výletu

13.6.2023
Cílem lekce je provést žáky základy sestavování rozpočtu. Žáci se dále seznámí se zásadami plánování rozpočtu na školní výlet i konkrétním příkladem. Sami pak mohou školní výlet podle svých představ naplánovat.

  |   sekce: Pro učitele

(13.5.2023)

Výběr dodavatele energie

13.5.2023
Lekce se zabývá tématem výběru dodavatele energie. V dnešní době existuje mnoho různých společností, které nabízejí dodávky elektřiny a plynu. Je důležité umět porovnat jejich nabídky a najít tak tu nejvhodnější pro naše potřeby. Během lekce se zaměříme na důležité faktory, které je třeba zvážit při výběru dodavatele energie, a ukážeme si konkrétní příklad.

  |   sekce: Pro učitele

(14.12.2021)

Kritické myšlení ve světě spotřebitele

14.12.2021
Cíl lekce: Žák ví, že informace, které přebírá a na základě kterých se rozhoduje nebo je předává dál, musí ověřovat. Zná relevantní informační zdroje.

  |   sekce: Pro učitele

(2.12.2021)

Telekomunikace

2.12.2021
Cíl lekce: Cílem lekce je, aby studenti reflektovali, že sami svým chováním určují nebo minimálně podstatně ovlivňují svou poptávku a reakcemi výběr, kvalitu a úroveň ceny telekomunikačních služeb. Po absolvování lekce by studenti měli kritičtěji smýšlet o nabídkách telekomunikačních operátorů a poskytovatelů internetového připojení.

  |   sekce: Pro učitele

(15.11.2021)

O osobních a rodinných financích

15.11.2021
Cíl lekce: Žák ví, že peníze jsou nedílnou součástí našeho celého života, a proto se s nimi musí každý člověk naučit zacházet. Žák ví, že je třeba finančně plánovat a mít finanční rezervy.

  |   sekce: Pro učitele

(10.11.2021)

To radši nečtu - o značení potravin

10.11.2021
Cíl lekce: Žák ví, z jakých základních složek se skládá výživa, a zná jejich podíl. Žák ví, že při nákupu potraviny může zjistit její složení a výživové údaje a zná hologramy pro označování potravin.

  |   sekce: Pro učitele

(10.11.2021)

Udržitelné spotřebitelství - jak se stravovat

10.11.2021
Cíl lekce: Žák ví, co znamená udržitelná soptřeba. Že základním smyslem správné výživy je zajistit optimální přívod energie a živin buňkám těla přiměřeně k věku, zdravotnímu stavu a životnímu stylu. Žák ví, že strava má být přiměřená (co do množství), pestrá (různorodá), vyvážená (složky podle potravinové pyramidy).

  |   sekce: Pro učitele

(10.11.2021)

Jak číst obaly mycích prostředků

10.11.2021
Cíl lekce: Žák ví, že mycí a čistící prostředky mají různou účinnost a že používání čistících prostředků různě zatěžuje životní prostředí.

  |   sekce: Pro učitele

(4.12.2020)

Zodpovědné zadlužování

4.12.2020
Cíl lekce: Cílem lekce je seznámit žáky se základními pojmy, které se týkají poskytování půjček, a naučit je počítat náklady úvěru na praktických příkladech, tak aby v budoucnu dokázali udělat rozumné rozhodnutí.

  |   sekce: Pro učitele


Administraci zajišťuje redakční systém společnosti NETservis s.r.o.