Pro učitele
Hlavní stránka / Pro učitele
(2.12.2018)
Historie a funkce peněz
2.12.2018Cíl lekce:
Cílem lekce je seznámit žáky s příčinami vzniku peněz, jejich dnešní podobou a vztahy mezi různými měnami. Žáci zároveň porozumí, proč je důležitý význam peněz – kromě toho, že slouží jako prostředek směny.
| sekce: Pro učitele
(2.12.2018)
Nakupování on-line
2.12.2018Cíl lekce:
Cílem lekce je, aby se studenti orientovali v internetových nabídkách a přistupovali k informacím podávaným na internetu kriticky. Studenti by po absolvování lekce měli znát práva i povinnosti, které se týkají internetového nákupu, mj. být schopni zrealizovat nákup na internetu i zformulovat text o odstoupení od smlouvy.
| sekce: Pro učitele
(2.12.2018)
Finance a plánování
2.12.2018Cíl lekce:
Každý člověk má nejrůznější životní cíle, přání a potřeby, avšak splnění těchto zpravidla nelze uskutečnit ze dne na den. Vyžadují totiž větší či menší finanční investice. Cílem lekce je studenty naučit podstatu finančního plánování a spoření, aby si svá přání mohli jednodušeji
| sekce: Pro učitele
(29.11.2018)
Hezky to vypadá, ale z čeho to je?
29.11.2018Žáci chápou, že při nakupování základních potravin je kromě ceny důležité sledovat i složení výrobku a že obrázky na obalu často nakupujícího mate. Žák získá návyk číst z obalů složení a neřídit se jenom cenou.
| sekce: Pro učitele
(22.11.2018)
Mediální manipulace
22.11.2018Cíl lekce: Cílem lekce je, aby si studenti dokázali ověřovat informace; uvědomili si, že informace v médiích mohou být nepodložené, zavádějící či nepravdivé; uměli rozlišit propagandu od kriticky zaměřeného sdělení. Vypěstovat u studentů kritický a analytický postoj k informacím v médiích.
| sekce: Pro učitele
(13.11.2018)
Co mi mobil dává a co bere? (Spotřebitelství pro I. stupeň)
13.11.2018Cíl lekce: Žák ví, dětství není jenom hra a zábava, ale i povinnost a odpovědnost k okolí. A každý to máme nastavené jinak.
| sekce: Pro učitele
(7.11.2018)
Konspirační teorie
7.11.2018Cíl lekce: Studenti se naučí odlišit empiricky ověřitelnou teorii či popis událostí od konspirační teorie; naučí se základně orientovat v hodnocení věrohodnosti informačních zdrojů šířících konspirační teorie a kriticky hodnotit argumenty tyto teorie obhajující i odmítající. Studenti si osvojují kritický a analytický postoj ke konspiračním teoriím.
| sekce: Pro učitele
(23.10.2018)
Chůze, kolo, auto, vlak, autobus? (spotřebitelství pro I. stupeň)
23.10.2018Cíl lekce: Žák ví, že každý způsob dopravy má své výhody i nevýhody a že některé způsoby dopravy mají těžké důsledky na naše zdraví, jiné poskytují něco zajímavého, co v ostatních nejde.
| sekce: Pro učitele
(8.8.2018)
Bez signálu ani ránu
8.8.2018Cíl lekce: Žák ví, že současná doba je zcela závislá na technologiích. Ví, že nadměrná aktivita v jakékoli činnosti, včetně používání prostředků mobilní komunikace, přináší pro každého rizika, včetně nemoci – závislosti.
| sekce: Pro učitele
(4.8.2018)
Co ta značka znamená?
4.8.2018Cíl lekce: Žák ví, že existuje značení výrobků a služeb, které jsou v průběhu celého životního cyklu prokazatelně šetrnější k životnímu prostředí i ke zdraví spotřebitele. Jejich kvalita přitom zůstává na velmi vysoké úrovni.
| sekce: Pro učitele
(4.8.2018)
Vím, co piju: Vodu z vodovodu nebo z PET láhve?
4.8.2018Cíl lekce: Žák ví, že kohoutková pitná voda je, na rozdíl od balených vod, nepřetržitě kontrolována laboratoří, že hygienické požadavky na vodu jsou garantovány zákonem. Zná cenu kohoutkové a balené vody. Zná výhody i rizika konzumace balené i kohoutkové vody.
| sekce: Pro učitele
(4.8.2018)
Není rámus jako rámus
4.8.2018Cíl lekce: Žák ví, že vysoká hladina hluku poškozuje sluch a že dlouhodobá expozice vysoké hladině hluku přináší vyšší riziko poškození zdraví a zvýšenou míru úmrtnosti.
| sekce: Pro učitele